tisdag 14 april 2009

Introduktion LSFF



Tidigare i år fick jag ett något tjockare kuvert innehållandes ett glädjande besked, jag har blivit invald som medlem i "Lerums Sportfiske och Fiskevårdsförening" LSFF. Självklart är detta jättekul, dels ser jag fram emot att få bidraga till något jag stöder till 100% samt att mina egna förutsättningar till mer och bra fiske ökar. Som medlem får jag ju tillgång till flera medlemsvatten samtidigt som min medlemsavgift stärker föreningen. Bra!

Så idag var det alltså introduktionsmöte för oss nykläckta medlemmar. Mötet hölls i vad som kallas "klubbstugan" - ett trevligt kryp in fullspäckad med fiskelitteratur och möjlighet till att värma upp sig/torka vid annorlunda väder. Trevligt!

Information om tillgängliga sjöar och tjärnar som är medlemsvatten - där bara vi, den utnämnda skaran stolta medlemmar får tillgång till. Det som lockar mig är givetvis de vatten som i första hand är tillägnade oss flugfiskare. Jag får också känslan av att de flesta av oss nya medlemmar har flugfiske som självklart (och som för mig enda) val av fiske.

Innan mötet står vi och "tjötar" lite vid den största medlemssjön - försiktiga vak syns tydligt över hela sjön. Jag vill inte ha möte, jag vill fiska när jag ser sånt! Fina bryggor ligger runt hela sjön och det vakar bara fem, tio meter från dem. Wunderbar!

Förutom att, som jag tidigare nämnt, ser fram emot att vara en av en skara i en fiskeklubb och bidra med pengar genom medlemsavgift etc., så hoppas och tror jag att medlem i klubben kommer innebära att spontanfisket blir mer vanligt för mig. Om jag har två, tre timmar över kan jag enkelt packa ner spö och några flugaskar i bilen och dra iväg upp till medlemsvattnen och fiska. Detta ser jag verkligen fram emot.

I medlemsavgiften ingår också ett par sjöar i ett annat fiskevårdsområde - dessa sjöar skall innehålla både harr, öring och också röding. Spännande värre ....

Efter mötet gick jag ett par hundra meter utmed sjön, några försiktiga vak som jag tolkar som fjädermyggsvak utspelar sig utmed hela sjön. Men också ett par riktiga plaskvak hörs och syns. Jag kommer sova gott i natt ...

Kvällen avslutas med en kall pint Guinness framför Champions League. Jag är en lycklig man ...

Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar