måndag 13 april 2009

2008 var också ett år ...


Ja, 2009 är ju året nu, men 2008 var ju också ett år.

Fiskemässigt var det ett mycket bra år. Några fina havsöringar landade (och släppta) på vårkanten, mest lycka gav Amundön och Särö Västerskog. 2008 innehöll också att Kullsjön levererade ett par fina regnbågar och två fantastiska helger i Hökensås (juni och oktober) tillsammans med Pewe. Nämnas bör också att jag upptäckte och blev kär i Säveån - mitt absoluta favoritvatten (hittills).

Jag investerade även i en flytring för fisket (gädda och abborre) i insjöarna uppe vid "Stugan" i Bohuslän.

Året började även med en ny favoritlina, SA Sharkskin som senare ersattes av RIO Gold som ny favoritlina. Nytt spö i #4 investerades det också i - Guideline LPXe (4-delat) - en investering som jag verkligen inte ångrar. Ett spö som dessutom passar mig perfekt och detta tillsammans med ovan nämnda favoritlina (RIO Gold).

När hösten blev vinter började också planeringen inför årets (2009 alltså...) fiskeresa/vecka. Veckan efter midsommar åker jag och Pewe till Tännäs och Tännån ... stugan är bokad sen länge och nedräkningen till vecka 26 har också pågått länge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar