fredag 5 februari 2010

Zap-A-Gap istället för whipfinish

Läste följande i El-Ge's webbshop: Ett måste för flugbindaren, whipfinishknuten kommer snart vara ett minne blott. Applicera lite med penseln ifrån Zap-a-Gap på bindtråden, linda ett par varv med limmet på tråden och klipp av. Starkt och snabbt!
Detta lät ju minst sagt sensationellt i mina öron, men El-Ge fick medhåll från flera flugbindare i det forum jag postade frågan om detta kan vara sant. Detta måste testas och inköp gjordes.


Igår fick jag då slutligen leverans så jag satte mig vid bindstädet och bestämde mig för att hårdtesta detta wonder-glue genom att binda Corixor med gummiben. Resultat? Jag är övertygad. Limmet är klockrent, det torkar direkt och kändes smidigt och bra att arbeta med. Spännande! Kommer dock inte att kasta min whipfinisher, men för mindre flugor och där det där väldigt pilligt kommer limmet att komma till användning. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar