söndag 6 september 2009

And then they were two ...

Jag har för många flugaskar, det blir trångt i chestpacken och det händer väldigt ofta att när jag ska byta fluga får jag upp fel flugask. Jobbigt ...

Så, jag bestämmer mig för att minimalisera antalet flugaskar till två. En ask för flugor under vattenytan och en ask för flugor på och precis under vattenytan. För att klara av detta behöver jag två ganska stora flugaskar och jag vill ha dom vattentäta och med genomskinliga lock. När jag var i Hökensås tidigare i somras såg jag några flugaskar som var perfekta! Dum som jag var köpte jag dom inte då, men nu förra helgen kunde jag inte hålla mig.

Väl hemma återstår bara att fixa, trixa och välja ut. Resultatet blev det önskvärda, två flugaskar fulla med de flugor jag fiskar med. Ganska logiskt, alltså. Givetvis blev det många flugor "över", och då mest fler exemplar av flugorna. Men de kan jag fylla på med efter hand ...

Underbart!

(PS! Tilläggas bör kanske att jag har en liten liten ask som innehåller Superpuppor och Myggpuppor, men den tar ju ingen plats. Sen har jag också en speciell ask för havsöringsfiske, men när jag fiskar efter det har jag ju inte de andra med mig)


3 kommentarer:

  1. Det var som fan. Bra jobbat, du fick ju tom plats över.

    SvaraRadera
  2. Du måste ha en ask med doublelegs också, så det blir 3. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det blev lite plats över (för Double Legs?) .. jag har kastat in 5 st DL's det borde räcka.

    SvaraRadera